Pædagogisk profil-værdigrundlag

Arnborg-Kølkær skole og dagtilbud består af to landsbyskoler samt to tilhørende daginstitutioner beliggende i skønne omgivelser i henholdsvis Arnborg og Kølkær.

Fusionen af de fire enheder blev en realitet i 2015, og der arbejdes bevidst med samarbejde og overgange i hverdagen. Det, at vi har en naturlig tilgang fra en tilhørende daginstitution, er med til at gøre overgangen til skolen tryg og knapt så stor.

Hos os har faglighed, sammenhold, tryghed, fællesskab og nærhed rigtig stor betydning. Det ses både hos børn og medarbejdere; bl.a. ved en meget stabil medarbejdergruppe samt høj grad af elevtrivsel. Vi arbejder ud fra Herning-modellen på såvel skole som i daginstitution.

Det betyder, at vi har en anerkendende tilgang til det enkelte barn og hinanden præget af respekt for dem, vi er - med dannelse, læring og trivsel i fokus.

På skolerne går ca. 150 elever; i daginstitutionen har vi ca. 95 børn, og i alt ca. 35 medarbejdere.

Værdier på Læringscenter Syd

Shape Created with Sketch.

Værdierne i børneperspektiv

Shape Created with Sketch.