Børnene i  afdeling Kløverhuset, Kølkær er fordelt på følgende grupper:

En vuggestuegruppe og en børnehavegruppe. I børnehavegruppen arbejder vi i aldersopdelte aktivitetsgrupper.

Børnene i afdeling ABC, Arnborg er fordelt på følgende grupper:

I dagtilbuddet lægger vi stor vægt på samarbejde grupperne imellem i dagligdagen. Ved otte-tiden fordeler børn og voksne sig på deres respektive stuer. Ved dagens afslutning arbejdes der på tværs af stuerne.

Frugtordning:

Vi spiser frugt hver eftermiddag omkring kl. 14. Spørg i det enkelte hus for den konkrete ordning.

Feriepasning:

Der tilbydes som udgangspunkt pasning i alle ferieperioder, og vi har sammenpasning mellem de to afdelinger.

Sygdom - Medicin:

Vi følger anbefalingerne fra sundhedsstyrelsen, og retningslinjerne er også beskrevet af Børne- Unge lægerne i Herning.

Hvis børnene er syge må de ikke komme i dagtilbuddet.

Kommer barnet til skade eller bliver sygt her hos os - enten ved feber eller generel utilpashed, ringer vi til jer, og I bedes hente jeres barn så hurtigt som muligt.

• Medicin til børn

Personalet giver ikke børnene medicin, med mindre det er lægeordineret medicin som gives til børn med en kronisk lidelse.

I sådanne tilfælde skal vi have en skriftlig instruktion fra jeres læge om hvordan og hvornår medicinen skal ordineres.  Medicinen skal være i original emballage med barnets navn på.